Rada pre reklamu rozhodla, že reklama na očkovanie proti meningokokom (StopMeningokok.sk) je čiastočne NEETICKÁ

23.03.2013 13:11

Ing. Marián FILLO

 

       Reklamu na očkovanie proti meningokokom, ktorá je de facto reklamou na novú meningokokovú vakcínu Nimenrix od firmy GlaxoSmithKline (GSK), označila Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR) za neetickú, presnejšie: "v rozpore s ustanovením čl. 50 ods. 2 Etického kódexu reklamnej praxe". Stalo sa tak arbitrážnym nálezom z 24.I.2013.

       O reklamnej kampani a internetovej stránke StopMeningokok.sk, ako aj o tom, kto vlastne za tým stojí, sme už písali minulý rok v článku "Pozor na StopMeningokok.sk! Ohrozený je hlavne zdravý rozum (+ vaša peňaženka)".

       Podnet dostala RPR od fyzickej osoby z okresu Košice už v novembri 2012, cca mesiac a pol po zverejnení odkazovaného článku.

       Pre mňa osobne bolo nemilým prekvapením, že RPR nemala námietky voči bábike s odtrhnutými končatinami, čo je, myslím, mimoriadne nechutné brnkanie na city s podprahovo podsúvaným lživým tvrdením, že ak nedáte svoje deti zaočkovať novou vakcínou od GSK, tak prídu o ruky či nohy, a že ak ich zaočkovať dáte, tak ste sú na 100% chránené pred takýmto nemylím osudom. Ani jedno z toho nie je pravda v drvivej väčšine prípadov.

       Mohli by ste, pravda, namietať, že GSK, resp. jeho dvorná reklamná agentúra Snowball Communications, nič také netvrdí. Dajme tomu. Ale tu je podstatné, aký dojem to v divákovi/čitateľovi zanechá. A ten dojem nie je v racionálnej rovine (v ktorej si ani GSK a Snowball nedovolia až tak bezočivo klamať), ale v rovine citovej, a je práve taký (alebo veľmi podobný), ako som opísal. A to je de facto klamstvo. Nie klamstvo slovami, ale klamstvo obrazmi.

       Bábika totiž symbolizuje dieťa, takže dať do reklamy bábiku s odtrhnutou rukou je takmer presne to isté, ako dať tam dieťa s odtrhnutou rukou. Toto RPR nedochádza?!?!?!

       Aspoň v niečo však RPR sťažovateľovi uznala:

"Súčasťou vizuálnej prezentácie, ktorá je umiestnená na internetovej stránke zadávateľa (www.stopmeningokok.sk) je však aj vyobrazenie konkrétneho dieťaťa – pacienta, postihnutého ochorením. Toto vyobrazenie považuje Komisia za neprimerané a má za to, že predmetný vizuál zneužíva prirodzené cítenie dospelých ľudí voči deťom, čo nie je možné považovať za etické, najmä s ohľadom na skutočnosť, že internetová stránka, na ktorej sa predmetná reklama nachádza je dostupná širokému cieľovému publiku. Komisia taktiež akceptuje vyjadrenie zadávateľa, že cieľom komunikácie by nemalo byť zľahčovať fakty, prípadne informovať verejnosť zavádzajúco, avšak zároveň je toho názoru, že reklama umožňuje využívať relevantnejšie výrazové prostriedky pre šírenie komunikačného posolstva a to aj bez využitia naturalistických a šokujúcich vizuálov."

       Nič v zlom, ale domnievam sa, že ani nie tak meningokokom zasiahnuté dieťa na operačnom stole, ako skôr bábika s odtrhnutou rukou zdvihla sťažovateľa zo stoličky (šokovala) a bola hlavným dôvodom jeho sťažnosti.

 

Zdroje:

 

Viac o reklamnej agentúre Snowball Communications a jej spoluvlastníkovi:

 


Napísanie a zverejnenie tohto článku zabralo autorovi približne 2 hodiny čistého času.

Ak sú pre Vás tieto informácie zaujímavé či prínosné, budeme radi, ak našu činnosť podporíte.

 

Diskusia: Rada pre reklamu rozhodla, že reklama na očkovanie proti meningokokom (StopMeningokok.sk) je čiastočne NEETICKÁ

rovnako ako odporcovia ockovania

jan 12.05.2014
rovnako ako odporcovia ockovania strasia s neuveritelnymi historkami, ako straaasne si nemame dat vpichnut nieco stokrat otestovane, co jasne pomohlo milionom ludi. to je ako ked zlodej krici chytte zlodeja.
pocul som uz tolko historiek o zlom ockovani, co to vsetko sposobuje, az by sme mali byt uz vsetci mrtvi.

Senior

Helena 28.03.2013
http://www.naturalnews.com/039682_vaccine_jab_newborn_babies_infants.html
Aké vakcíny sa pripravujú pre deti ihneď po narodení. Pripraví ich to o imunitu... Ja to nazývam biznis + depopulácia

Re:Senior

Zojita 29.03.2013
Myslim ze coraz viac zacnu ludia rodit doma a ani nepojdu nahlasit ze sa narodilo dieta..ved to je chore...

Re:Senior

stara mama 29.03.2013
dievčatá a ženy pozor :
http://www.jajsem.com/30-ohromujicich-faktu-ktere-nemate-znat-o-vakcinach-proti-rakovine-delozniho-cipku/

Senior

Helena 27.03.2013
http://www.infowars.com/sweden-affirms-swine-flu-vaccine-narcolepsy-link/
Švédsko potrvdilo, že vakcína Pandemrix proti prasačej chrípke vyvolala narkolepsiu, hlavne u mladých ľudí.

...

Zojita 26.03.2013
To trochu prehnali ne??

Re:...

Ing. Marián FILLO 31.03.2013
Prečítajte si aj diskusiu pod tým článkom na spravy.pravda.sk

Senior

Helena 25.03.2013
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/275336-cierny-kasel-sa-vracia-lekari-odporucaju-ockovanie/

Senior

Helena 25.03.2013
http://www.naturalnews.com/039634_HPV_vaccines_resistance_victory.html
Aká "dobrôtka" je očkovanie dievčat proti papillomavirus (Gardasil, Cervarix). Aké dobručké choroby dostanú, aké prídavné látky (jedy) + gmo obsahujú tieto vakcíny. Vedľajšie účinky sú "len" smrť, neurologické poruchy, ochrnutie...
Ale ľudia sa pomaly zobúdzajú a odmietajú očkovanie.

Baktéria s ktorou hráme o život

ferko 24.03.2013
Stop meningokok
Prečo s ňou vôbec hráme o život? Nemuseli by sme, keby nám BCG vakcína, Hexa vakcína, vakcína proti pneumokokom, MMR vakcína neoslabovali všeobecnú bunkovú protiinfekčnú imunitu.

Tie bábiky s odtrhnutými končatinami je hnus, vidieť skutočné deti s amputovanými rukami a nohami na detskej onkologii u plne zaočkovaných detí je iný svet :(

Senior

Helena 24.03.2013
http://www.naturalnews.com/039620_childhood_vaccinations_baby_girl_dead.html
Mesačné dievčatko zomrelo po prvom cykle detských očkovaní.

Same klamstvo

Jana 23.03.2013
A co ostatne body etickeho kodexu reklmay?
Tie do uvahy vobec nebrali?!?!

Čl. 13
Spoločenská zodpovednosť reklamy
(1) Reklama nesmie bezdôvodne využívať motív strachu, vytvárať pocit strachu a prezentovať produkt ako vhodný prostriedok na odstránenie strachu.

Čl. 14
Pravdivosť reklamy
(1) Klamlivá reklama je neprípustná; za klamlivú reklamu sa považuje reklama, ktorá najmä
a) uvádza priemerného spotrebiteľa do omylu
b) sprostredkúva nejasným, nezrozumiteľným, viacvýznamovým alebo nevhodným spôsobom informácie podstatné pre priemerného spotrebiteľa na to, aby urobil kvalifikované rozhodnutie, alebo
c) využíva inú klamlivú obchodnú praktiku.
(3) Reklama nesmie na základe klamlivých údajov získavať vlastnému alebo cudziemu podniku prospech na úkor iného.

Čl. 40 Etickeho kodexu:
(4) Neprípustnou je reklama
a) liekov, ktorých výdaj je viazaný na lekársky predpis alebo veterinárny lekársky predpis

Re:Same klamstvo

J.N. 24.03.2013
Janka: ten etický kódex reklamy platí, ale nie pre vakcíny, tie majú výnimku...tam môžu používať strach, resp. tvrdiť že neužitím, nepodaním preparátu môže byť ohrozené zdravie...je to niekde uvedené v zákonoch, nechce sa mi to hľadať, ale platí to.

Re:Re:Same klamstvo

Anuška 25.03.2013
Je to v zákone o reklame (147/2001):

(4) Zakazuje sa reklama liekov,...
...
(5) Zákaz uvedený v odseku 4 sa nevzťahuje

a) na očkovacie kampane organizované držiteľom rozhodnutia o registrácii lieku alebo zástupcom držiteľa rozhodnutia o registrácii lieku, ak sú povolené ministerstvom zdravotníctva,

odporné

stara mama 23.03.2013
Nechápem, ako vôbec niekto môže takéto niečo schváliť, je tak evidentné z týchto reklám o čo tu ide, že iba slepý alebo riadne naivný by si to nevšimol !
ďalšia HNUSNÁ reklama od Pfizeru v márnici na operačnom stole po pitve na ktorú sa dal nahovoriť Roman Luknár... no kommment, mám toho dosť, tieto reklamy musia pripravovať samý psychopati !!!

Re:odporné

Ing. Marián FILLO 23.03.2013
Tiež mám ten dojem. Teda konkrétne Dr. Kasarda mi pripadá ako sociopat, o čom, myslím, celkom jasne vypovedá aj jeho medailón na Wikipedii:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Martin_Kasarda#Kauza_.28azda.29_Posledn.C3.A1_ve.C4.8Dera

Re:odporné

J.N. 24.03.2013
Nie stará mama, reklamy tvoria všetko vyštudovaní kameramani, scenáristi, spisovatelia, básnici, režiséri...podotýkam vyštudovaní za štátne peniaze na vysokých školách, ale keďže na Slovensku je stav kultúry aký je, robia to aby si aspoň niečo zarobili a mali z čoho zaplatiť účty a živobytie na úrovni akú si zvykli :(

Re:odporné

Ladislav Melisko 26.03.2013
Stara mama, vsak to je reklama na poskytovanie prvej pomoci. Na tom uz ako Pfizer ryzuje prosim ta?

Re:Re:odporné

stara mama 27.03.2013
Melisko, hlavne je to o naháňaní strachu, ak si to nepostrehol, viem si predstaviť aj inak, ako povedať ľudom, že ako treba poskytnúť prvú pomoc, či jediná správna reklama je na márnici a odtrhnuté ručičky bábiky a podobné morbility ? Tebe sa to páči ?
Apropó kde som písala, že na tom ryžujú ?

Re:Re:odporné

J.N. 30.03.2013
Pán Melisko, a ako ryžuje firma čo vyrába prášok do pečiva,pudingy a kukuričný škrob... ktorá vytlačí gratis brožúrky s receptami? No ako ryžuje na tých grátis brožúrkach receptov? Zobuďte sa.

Re:Re:odporné

Ing. Marián FILLO 31.03.2013
GSK (GlaxoSmithKline), pán Meliško,
nie Pfizer. :-)
Záznamy: 1 - 21 zo 21

Pridať nový príspevok

Zdroje/IV.2019

stav k strede 7.IV.2019 15:52

súčet darov na obživu
tvorcu a jeho rodiny
:

292,48 €

počet príspevkov: 56

životné minimum 2018
(2 dospelí + 3 deti):

611,82 €

súčet všetkých príspevkov
na náklady na prevádzku
:

20,50 €

počet príspevkov: 6

Za všetky dary
srdečná vďaka!

2%/3% dane z príjmov

Sociálne siete

 

Naše diskusné fórum
Naša stránka na VK.com
Naša skupina na VK.com
Naša stránka na Twitteri
Naša stránka na FaceBooku

Najnovšie články

Podporujeme

nezávislý internetový rozhlas Slobodný vysielač

Kontakt

Ing. Marián FILLO Jaseňová 26
01007 ŽILINA
tel./SMS/MMS: 0904 827 031

číslo účtu SK:
520700-4200920643/8360
SK1983605207004200920643
BIC/SWIFT: BREXSKBX

číslo účtu CZ:
2800070065/2010
sloboda.v.ockovani@gmail.com