Besedy o očkovaní v prvom polroku 2012

29.11.2011 02:05

Ing. Marián Fillo

 

       Hoci som sa chystal napísať podmienky pre usporiadanie besied o očkovaní už v septembri, dostal som sa k tomu až teraz. V prvom rade chcem všetkých záujemcov ubezpečiť, že sa im budem snažiť v rámci možností vyhovieť k pokiaľ možno obojstrannej spokojnosti. Tieto podmienky som spísal na základe doterajších skúseností z takmer 100 besied preto, aby som jednak nemusel každému záujemcovi odpovedať a všetko vysvetľovať zvlášť, jednak preto, aby som povzbudil tých, čo by možno besedu aj chceli, len sa boja, že to bude nad ich sily/schopnosti/možnosti.

  1. rozumné dni v týždni na usporiadanie besedy sú utorok, streda, štvrtok, výnimočne i pondelok.
           V prípade špeciálneho želania je možný aj iný deň, ale v piatky, soboty či nedele by mohli byť mnohí prípadní účastníci odcestovaní, takže je to spravidla lepšie cez pracovný týždeň.
  2. besedná sezóna je cca od 15.I. do 30.IV.2011 a potom od 1.X. do 30.XI.
           December s Mikulášom a Vianocami nie je veľmi dobrý čas na besedu, prvé dva týždne nového roku asi tiež nie, zvlášť keď si mnohí berú dovolenky najmenej do Troch kráľov. Od mája až do septembra zase zvyknú ľudia radšej pobývať vonku než medzi štyrmi stenami, takže príroda vtedy skrátka nepraje intelektuálnemu sústredeniu.
  3. v rámci besednej sezóny som k dispozícii každý druhý týždeň.
           Treba sa aj rodine venovať, aj tvorbe stránky www.slobodaVockovani.sk, aj odpovedaniu ľuďom na e-maily, aj predaju kníh, a to nie je dosť dobre zvládnuteľné, ak by som každý týždeň mal byť najmenej tri dni preč.
  4. základným predpokladom usporiadania besedy je nájsť vhodnú miestnosť.
           Ideálne je, keď by jej nájom bol buď zadarmo alebo za symbolické vstupné (povedzme 0,50 € na účastníka), prípadne (ak by šlo o miestnosť v hoteli, reštaurácii, kaviarni, čajovni a pod.) za to, že si účastníci objednajú niečo na pitie.
  5. ideálne by bolo, keby vo vybratej miestnosti bola rozumne veľká biela stena (alebo aspoň časť steny, najmenej 1 meter na výšku a 1,5 metra na šírku), alebo aspoň jednofarebná stena - na premietanie.
           Ak vybratá miestnosť ničím takým nedisponuje, tak treba buď zabezpečiť prenosné plátno (roletu na stojane) alebo sa dá použiť biela plachta, ktorú bežne nosím so sebou, avšak treba potom vymyslieť, kde by sa dala pripevniť. Ak sú napr. na garnížach nad oknom klasické staré "žabky", dá sa plachta pripevniť sťaby záves resp. namiesto záclony.
  6. projektor a počítač si pýtajú elektrinu, takže by sa tiež hodila elektrická zásuvka v rozumnej vzdialenosti od miesta, z ktorého sa bude premietať.
           V prípade, že je viac než dva-tri metre odtiaľ, bude potrebná predlžovačka. Ja jednu so sebou nosím, ale tá má len 3 m, čo nie vždy stačí.
  7. pod projektor a počítač treba tiež stôl/stolík, rovnako tak treba stôl na knižky, letáky o očkovaní, petíciu a zoznam e-mailových adries účastníkov besedy, ktorí chcú, aby som im poslal prezentáciu.
  8. v prípade potreby (keď už nie je v ten deň možný návrat domov do Žiliny resp. presun k niekomu z mojich priateľov po ceste na miesto ďalšej besedy) by sa mi hodil aj nocľah.
           Nepotrpím si na žiadny luxus, stačí aj stará pohovka či matrac pohodený na podlahe a aspoň nejaká deka k tomu. Pokojne môže byť aj u usporiadateľa doma či v kancelárii.
  9. nie som schopný sponzorovať osvetovú činnosť v oblasti očkovania ničím iným než svojou prácou, skrátka nemám peňazí na rozdávanie. Preto potrebujem preplatiť aspoň náklady na cestu.
           Doterajšie skúsenosti hovoria, že takmer vždy na to stačí dobrovoľné vstupné, či skôr výstupné. Vďaka optimalizácii cesty a načasovaniu niekoľkých besied blízko seba resp. po ceste sa zvyčajne darí zaplatiť všetky náklady spojené s besedami v daný týždeň. Veľmi výnimočne to však môže aj nestačiť a v takom prípade potrebujem od usporiadateľa dorovnať aspoň rozdiel medzi cestovným a vybratým dobrovoľným vstupným.
  10. téma besedy je zvyčajne "Čo možno neviete o očkovaní" buď I. diel alebo II. diel, ak na danom mieste už bol v minulosti I. diel.
           Rád sa ale prispôsobím konkrétnym otázkam, ak usporiadateľa či účastníkov zaujímajú buď niektoré témy viac do hĺbky, alebo témy nepokryté ani I. ani II. dielom. V takom prípade ale potrebujem vedieť takéto špeciálne požiadavky dopredu aspoň týždeň, aby som stihol pripraviť si resp. doplniť prezentáciu.
           Ďalšie témy, ktorých som sa v minulosti zhostil, boli: "Etické aspekty povinného očkovania", "Ako ďalej s povinným očkovaním", "Očkovanie - veda či náboženstvo 21. storočia?". Iniciatíve sa však medze nekladú, takže môže byť pokojne aj niečo iné, ak je po tom dopyt.
  11. lekári sú vítaní.
           Naozaj nemám problém s tým, že sa besedy zúčastní aj nejaký lekár, čo by aj bol skrz-na-skrz pro-očkovací. Naopak, v takých prípadoch zvyčajne býva veľmi živá diskusia a neraz sa aj niečo zaujímavé dozviem, takže ja osobne som veľmi rád, keď sa besedy zúčastnia aj vyhranení názoroví oponenti. Ostatne, niet veľa príležitostí porozprávať sa o očkovaní zoči voči s lekármi.
  12. propagácia v mieste konania besedy je hlavne v réžii usporiadateľa.
           Ja zverejním na v podujatiach pozvánku na besedu čo najskôr po dohode s usporiadateľom. Pár dní (keď nestíham, tak aj len pár hodín) pred konaním besedy pošlem spomedzi (ne)očkovacích kontaktov v mojom adresári e-mailovú pozvánku všetkým z okresu, v ktorom sa beseda koná, ako aj z okresov okolitých (okrem tých ľudí, čo ma požiadali o vyradenie z rozosielky pozvánok).
           Zvyšok je na usporiadateľovi. Najviac sa osvedčilo osobné pozvanie, či už tvárou v tvár, telefonicky alebo e-mailom.
           Ako málo účinné či úplne neúčinné sa ukazujú byť oznamy v obecnom rozhlase, inzeráty v miestnych novinách, letáky do schránok či plagáty na bežných výlepových miestach, čo vo výsledku znamená, že sa neoplatí do nich investovať.
           Plagáty na vhodných nástenkách (škôlka, materské centrum, čajovňa...) či na dverách spriaznených obchodov, rozhovor v miestnych novinách týždeň-dva pred konaním besedy, ako aj oznamy na FaceBooku a vhodných (cieľovou skupinou často navštevovaných) webových stránkach a diskusných fórach vykazujú stredne dobrú účinnosť, a teda sa oplatia.
     

       To je snáď všetko, ale keby ste mali nejaké otázky, tak sa spýtajte v diskusii pod týmto článkom. Tieto podmienky chápte, prosím, ako rámcové a nie ako Písmo Sväté. V prípade potreby som ochotný vybočiť zo stanoveného rámca, ak to bude únosné a prínosné.

       Na prvý polrok 2012 nie sú zatiaľ naplánované žiadne besedy. Evidujem záujem o usporiadanie besedy v Považskej Bystrici, Prešove, Banskej Bystrici, Bratislave-Podunajských Biskupiciach a Košiciach-Sídlisku nad Jazerom. Zaujímavé, že zo Žiliny sa mi nikto neozýva, veď náklady na dopravu v rámci mesta sú max. 2 €, nuž ale nie som žiadna reklamná agentúra, aby som sa nasilu tlačil tam, kam ma nikto nepozval. :-)

       Ak máte záujem o usporiadanie besedy vo vašom meste/obci a vyššie uvedené dvanástoro považujete za zvládnuteľné, dajte mi, prosím vedieť na sloboda.v.ockovani@gmail.com alebo 0904 827 031, a dohodneme sa na podrobnostiach.

 

Zdroje/IV.2019

stav k strede 7.IV.2019 15:52

súčet darov na obživu
tvorcu a jeho rodiny
:

292,48 €

počet príspevkov: 56

životné minimum 2018
(2 dospelí + 3 deti):

611,82 €

súčet všetkých príspevkov
na náklady na prevádzku
:

20,50 €

počet príspevkov: 6

Za všetky dary
srdečná vďaka!

2%/3% dane z príjmov

Sociálne siete

 

Naše diskusné fórum
Naša stránka na VK.com
Naša skupina na VK.com
Naša stránka na Twitteri
Naša stránka na FaceBooku

Najnovšie články

Podporujeme

nezávislý internetový rozhlas Slobodný vysielač

Kontakt

Ing. Marián FILLO Jaseňová 26
01007 ŽILINA
tel./SMS/MMS: 0904 827 031

číslo účtu SK:
520700-4200920643/8360
SK1983605207004200920643
BIC/SWIFT: BREXSKBX

číslo účtu CZ:
2800070065/2010
sloboda.v.ockovani@gmail.com